Obchodné podmienky

 Obchodné podmienky portálu www.minceorol.sk

Prevádzkovateľom webových stránok je spoločnosť gold dwarf, s. r. o. so sídlom: Tolstého 5, Bratislava - mestská časť Staré Mesto 811 06, IČO: 52 494 918, nie sme plátcami DPH, zapísaný v OR MS BA III, odd.: Sro, vložka: 138563/B vydáva tieto obchodné podmienky za účelom úpravy vzájomných práv a povinností medzi gold dwarf, s. r. o. ako Predávajúcim a fyzickou alebo právnickou osobou ako Kupujúcim a to vo vzťahu k tovaru ponúkanom prostredníctvom webstránky www.minceorol.sk.

Všetky vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito obchodnými podmienkami, sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky a to: príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení v prípade spotrebiteľov a zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov v prípade podnikateľov.

 

Čl. 1 Definície pojmov

  1. "Predávajúci" je gold dwarf, s. r. o. so sídlo: Tolstého 5, Bratislava - mestská časť Staré Mesto 811 06, IČO: 52 494 918,  zapísaný v OR MS BA III, odd.: Sro, vložka: 138563/B ktorý zabezpečuje prevádzku portálu www.minceorol.sk a zabezpečuje predaj tovaru za podmienok stanovených v týchto Obchodných podmienkach.
  2. "Kupujúci" je fyzická a/alebo právnická osoba, ktorá si elektronicky objedná prostredníctvom portálu www.minceorol.sk akýkoľvek tovar nachádzajúci sa na Stránke. Objednaním sa rozumie kliknutie na tlačidlo „Do Košíku“ nachádzajúce sa pri predmetnom tovare a následne ukončenie objednávky buď prostredníctvom registrácie alebo bez registrácie.
  3. "Stránka" je webstránka, ktorú prevádzkuje Predávajúci za účelom predaja tovaru – www. minceorol.sk.
  4. "Tovar" je akýkoľvek tovar ponúkaný na Stránke.
  5. "Cena" je cena za tovar, ktorá je uvedená na Stránke pri Tovare. Cenu hradí Kupujúci. Predajca nie je plátcom DPH. K cene celkovej objednávky bude pripočítané poštovné, ktoré sa odvíja od celkovej hodnoty objednávky a spôsobu dopravy. Predávajúci si vyhradzuje  právo tlačových chýb týkajúcich sa Ceny, pričom v takom prípade má právo objednávku zmeniť alebo zrušiť. Kupujúci má právo v prípade tlačovej chyby týkajúcej sa ceny od Objednávky odstúpiť
  6. „Objednávka“ je vybratie konkrétneho tovaru zo Stránky a jeho záväzné objednanie. Objednávku je možné uskutočniť prostredníctvom Stránky, e-mailom alebo telefonicky.
  7. „Spotrebiteľ“ je fyzická osoba, ktorá objednáva tovar výlučne pre svoje potreby.

 

Čl. 2 Všeobecné upozornenia

  1. Kupujúci odoslaním Objednávky prejavuje svoj súhlas s týmito Obchodnými podmienkami.
  2. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek meniť tieto Obchodné podmienky.

 

Čl. 3 Vznik zmluvného vzťahu

  1. K vzniku zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim a k uzavretiu Zmluvy dochádza elektronicky - na diaľku - odoslaním objednávky kupujúcim (oferta) a jej prijatím Predávajúcim prostredníctvom dodania tovaru. Náklady súvisiace s komunikáciou na diaľku si hradí sám Kupujúci. Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci nie je povinný uzatvoriť Zmluvu s Kupujúcim. Kúpna zmluva je uchovávaná v elektronickej podobe u Predávajúceho. Bezodkladne po uzavretí zmluvy Predávajúci poskytne potvrdenie o uzavretí zmluvy Kupujúcemu na trvanlivom nosiči. Predávajúci je povinný bezodkladne odovzdať kupujúcemu na trvanlivom nosiči vyhotovenie uzavretie zmluvy, čo predstavuje potvrdenie a prehľad vykonanej objednávky na Stránke.
  2. Predmetom zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim je kúpa tovaru na diaľku prostredníctvom Stránky.
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť Objednávku z akéhokoľvek dôvodu ako aj bez uvedenia dôvodu.
  4. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie Objednávky a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, že Objednávateľ pri registrácii nezadal všetky požadované údaje a/alebo vyplnil registračný formulár nesprávne. Predávajúci tiež nezodpovedá za škodu, ktorá bola spôsobená Kupujúcemu dôsledkom toho, že Kupujúci zabudol svoje prístupové heslo a/alebo sa prístupové heslo Kupujúceho dostalo do rúk nepovolaných osôb bez pričinenia Predávajúceho.
  5. Kupujúci sa môže registrovať na Stránke pred objednaním tovaru, alebo objednať tovar bez registrácie. Kupujúci je povinný pravdivo a úplne vyplniť všetky požadované údaje a náležitosti.

 

Čl. 4 Zákaznícky účet

  1. Na základe registrácie kupujúceho realizovanej v internetovom obchode je kupujúci oprávnený pristupovať k svojmu zákazníckemu účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie Tovaru.
  2. Pri registrácii a pri objednávaní Tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní Tovaru sú považované za správne.
  3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadnom informácii potrebných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
  4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť užívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
  5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok.
  6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite a to najmä s ohľadom na potrebnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb alebo výpadku Stránky.

 

Čl. 5 Platobné podmienky a dodanie tovaru

  1. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Cenu a náklady spojené s dodaním tovaru a platbou jedným z nasledujúcich spôsobov:

Bankový prevod v EUR –so splatnosťou 10 dní odo dňa potvrdenia akceptácie objednávky na účet číslo 4027284208/7500 vedený u spoločnosti  ČSOB a.s. (ďalej len „účet predávajúceho) pri uvedení príslušného variabilného symbolu.

Bankový predod v CZK - so splatnosťou 10 dní odo dňa potvrdenia akceptácie objednávky na účet číslo 2601653583/2010 vedený u spoločnosti  FIO a.s. (ďalej len „účet predávajúceho) pri uvedení príslušného variabilného symbolu.

V prípade ak Kupujúci, ktorý si zvolil platbu bankovým prevodom Cenu neuhradí ani do 3 dní odo dňa vzniku Objednávky platí, že od Zmluvy odstúpil a nežiada dodanie objednaného Tovaru. Pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodli inak. Predávajúci vystaví na požiadanie Kupujúceho faktúru na Tovar. 

  1. Miestom dodania sa rozumie sídlo (bydlisko), alebo miesto podnikania Kupujúceho uvedené v elektronickom formulári s objednávkou, resp. iná adresa uvedená ako adresa dodania uvedená ako adresa dodania. Tovar bude dodaný Kupujúcemu s využitím služieb tretích subjektov (zmluvný prepravca, kuriérska služba, pošta) alebo Predávajúci dodá tovar vlastnými prostriedkami, alebo na základe dohody s Kupujúcim bude tovar pripravený u prevádzkovateľa na odovzdanie. Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním Kupujúcemu alebo odovzdaním tovaru na prepravu zmluvnému prepravcovi. Vlastnícke právo na tovar prechádza na Kupujúceho dodaním tovaru pod odkladacou podmienkou zaplatenia Ceny uvedenej v objednávke v plnej výške. Do doby prechodu vlastníckych práv z Predávajúceho na Kupujúceho, má Kupujúci všetky povinnosti uschovávateľa vecí a je povinný výrobky a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako tovar Predávajúceho.
  2. Predávajúci dodá tovar najneskôr v lehote 30 pracovných dní odo dňa potvrdenia Objednávky Predávajúcim. Dodacie lehoty uvedené na Stránke a/alebo v potvrdzujúcom e-maily sú orientačné. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú prepravcom, prípadne udaním nesprávnej adresy Kupujúceho.
  3. Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí od prepravcu/kuriéra a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru.
  4. V prípade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci, z dôvodu ukončenia jeho výroby alebo z iného objektívneho dôvodu Predávajúci bezodkladne informuje Kupujúceho o dôvode nedodania tovaru. Predávajúci môže poskytnúť možnosť dodania náhradného tovaru. Kupujúci má právo odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a odstúpiť od objednávky uvedeného tovaru. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú pri odstúpení od objednávky finančné prostriedky vrátené kupujúcemu v lehote 30 kalendárnych dní na uvedený bankový účet.
  5. Cena dopravy je pripočítaná k Cene tovaru. Cena dopravy sa zobrazí na Objednávke a/alebo v potvrdzujúcom e-maily.
  6. Tovar je možné dodať nasledovnými spôsobmi:

Slovenskou poštou/Českou poštou

  1. Predávajúci dodáva tovar za vyššie uvedených podmienok výlučne na území Slovenskej republiky a Českej republiky.
  2. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru z dôvodov na strane prepravcu alebo poškodenie tovaru zavinené prepravcom je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka prepravcu. Poškodený tovar Kupujúci od prepravcu neprevezme a poškodenie tovaru Kupujúci zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru. Za mechanické poškodenie tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil kupujúci pracovníkovi prepravcu, Predávajúci nezodpovedá.

Čl. 6 Spracovanie osobných údajov

  1. Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu. V prípade ak je Kupujúci právnickou osobou, je povinný oznámiť Predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.
  2. Kupujúci zaslaním objednávky Predávajúcemu dáva súhlas v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, aby Predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti Predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi Kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov Kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže Kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou.
  3. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať svoje osobné údaje na Stránke po prihlásení sa.

 

Čl. 7 Zodpovednosť za škodu

  1. Poskytovateľ v čase vzniku záväzkového vzťahu ako možný dôsledok porušenia jeho povinností predvídal alebo mohol predvídať škodu na strane Objednávateľa alebo na strane Poskytovateľa vo výške 0 EUR alebo inej meny, s prihliadnutím na skutočnosti, ktoré v čase uzatvorenia Zmluvy poznal alebo mal poznať. Vylučuje sa zodpovednosť Poskytovateľa za škodu v súvislosti s poskytnutím Služby podľa Objednávky ako aj za ušlý zisk.
  2. V prípade nedodania tovaru Predávajúci vráti Kupujúcemu Cenu do 30 dní.
  3. Predávajúci vychádza z údajov poskytnutých Kupujúcim a tieto nie je povinný overovať. Kupujúci zodpovedá v plnom rozsahu za správnosť ním poskytnutých údajov a informácií, v opačnom prípade je povinný uhradiť náklady a škodu Predávajúcemu, ktoré mu vznikli.

 

Čl. 8 Záruka a reklamačný poriadok

  1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaný tovar je v zhode s kúpnou zmluvou, teda je bez vád. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaná vec/tovar má akosť, hmotnosť, priemer a ďalšie úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom či iným zástupcom popisované alebo na základe nimi inzerovanej reklamy očakávané, poprípade akosť a úžitkové vlastnosti pre vec tohoto druhu tovaru obvyklé, ktoré odpovedajú požiadavkám právnych predpisov.
  2. Kupujúci berie na vedomie, že ide o tovar historickej hodnoty a tovar použitý. Nejde o nový tovar. Na tovar sa preto nevzťahujú ustanovenia týkajúce sa predaja a reklamácie nového tovaru. Na tovar predávaný prostredníctvom Stránky platí záruka 12 mesiacov. 3. Podmienky záruk a vybavovanie reklamácií sa riadia príslušnými ustanoveniami platných zákonných noriem SR (Občiansky zákonník - zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov, zákon č. 250/2007 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.4. Tovar doručený prostredníctvom doručovateľa, kuriéra je Kupujúci povinný dôsledne skontrolovať hneď pri prevzatí. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru spôsobené prepravou, tieto je potrebné reklamovať u prepravcu ihneď po prevzatí zásielky.5. Kupujúci je povinný predložiť originál príslušného nákupného dokladu pri reklamácii.
  3. Záruka sa nevzťahuje na poškodenia vzniknuté:

a) mechanickým poškodením tovaru,

b) nesprávnym používaním a údržbou,

d) neúmerným a nešetrným zaobchádzaním s tovarom,

e) na prirodzené opotrebenie materiálu a tovaru.

4.  Kupujúci je povinný tovar obsahujúci vadu bez zbytočného odkladu reklamovať u Predávajúceho a to tak, že informuje predajcu e-mailom na info@minceorol.sk a tovar odošle na adresu Predávajúceho s uvedením vád a ich popisom. Náklady súvisiace s prepravou tovaru Predávajúcemu znáša v celom rozsahu Kupujúci. Adresa Predávajúceho na zaslanie tovaru je: gold dwarf, s. r. o., Tolstého 5, Bratislava - mestská časť Staré Mesto 811 06. Kupujúci je povinný balík označiť viditeľným nápisom "REKLAMÁCIA".

 

5. Balík s reklamáciou musí obsahovať nasledovné:

  • reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva),
  • podrobný popis vady,
  • nákupný doklad,
  • kontaktné údaje kupujúceho (spiatočná adresa, tel. číslo).

Bez vyššie uvedeného nie je možné považovať vady tovaru za riadne uplatnené a reklamované.

6.Predávajúci má právo odmietnuť prijať tovar do reklamácie v prípadoch, kedy reklamovaný tovar alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nesplňujú základne predpoklady pre hygienicky bezpečné predanie tovaru do reklamačného procesu.

7.Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom má v prípade výskytu vád právo na opravu tovaru ak je reklamácia oprávnená.

8.V prípade Kupujúceho – Spotrebiteľa sa aplikuje zákon o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z. v znení neskorších predpisov. V takomto prípade je Predávajúci povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia Predávajúcemu. Po uplynutí tejto lehoty má Spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

9.Predávajúci vydá Spotrebiteľovi potvrdenie o prijatí reklamácie a následne o jej vybavení.

  1. Právo na vrátenie uhradenej Ceny vzniká Kupujúcemu iba v prípadoch, kedy vzniká Kupujúcemu právo na odstúpenie od zmluvy na základe zákona. V ostatných prípadoch má Kupujúci právo na opravu tovaru. V prípadoch keď tak zákon stanovuje vzniká Kupujúcemu právo na výmenu tovaru za nový. Predávajúci vždy môže vymeniť tovar za nový.

 

Čl. 9 Zánik Zmluvy

  1. Zmluva zaniká splnením, odstúpením alebo dohodou zmluvných strán, ktorá obsahuje aj dohodu o vyrovnaní vzájomných nárokov.
  2. Zmluva zaniká odstúpením z dôvodov uvedených v zákone alebo v tejto Zmluve zo strany Sprostredkovateľa.
  3. Kupujúci ako súkromná osoba (nepodnikateľ) má v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov možnosť odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru pokiaľ sa nejedná o nižšie uvedené prípady.
  4.  Odstúpenie kupujúcim od zmluvy nie je možné v týchto prípadoch:

- pokiaľ u tovaru bolo uvedené, že sa jedná o tovar „bez možnosti vrátenia“

- pokiaľ sa jedná o dodávku investičného produktu, ktorého cena závisí na výchylkách finančného trhu nezávisle na vôle predávajúceho a ku zmene došlo behom plynutia lehoty pre odstúpenie od zmluvy.

- pokiaľ sa jedná o dodanie tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu.

- pokiaľ sa jedná o dodanie tovaru v uzavretom obale, pričom kupujúci daný tovar z obalu vybral

 

  1. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu:
  • Formulár na odstúpenie od Zmluvy je k dispozícii na Stránke.
  • Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy v prípade ak je Tovar riadne doručený v danom čase Predávajúcemu.
  • Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa predchádzajúceho odseku pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
  • Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
  • Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade ak došlo k vypredaniu zásob a tovar na dodanie nemá.

Kupujúci má právo stornovať bez poplatkov objednávku do 24 hodín po objednaní na e-mailovej adrese info@minceorol.sk V takomto prípade je potrebné zaslať e-mail s uvedením mena a priezviska, čísla objednávky, e-mailovej adresy a popisu objednaného tovaru.

Čl. 10 Puncové značky

Čl. 11 Spoločné a záverečné ustanovenia

  1. Súčasťou zmluvy sú aj Obchodné podmienky v znení platnom k dátumu uzatvorenia Zmluvy.
  2. Zmluva sa spravuje právnym poriadkom SR.
  3. V prípade vzniku sporov medzi stranami zo zmluvného vzťahu založeného Stránkou je na ich riešenie príslušný súd Slovenskej republiky.
  4. Písomnosti zaslané Predávajúcim Kupujúcemu sa doručujú hlavne e-mailom. Písomnosť sa považuje za doručenú uplynutím 3 dní odo dňa jej odoslania na e-mail a to bez ohľadu na skutočnosť či sa o nej Kupujúci dozvedel.
  5. Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 27.11.2020
Späť do obchodu